Onedrive is zeer handig en veilig voor de opslag van Word en Excel documenten. Deze dienst zorgt voor revisies waarmee je een vorige versie kan terughalen en is er sprake van een centrale opslag waardoor je met meerdere apparaten en/of gebruikers bij deze documenten kan. Soms komt het vanaf een Windows systeem voor dat je telkens opnieuw je aanmeldgegevens moet invullen bij het opslaan van een document. De oorzaak van dit probleem is dat er meerdere login gegevens zijn opgeslagen in het referentie beheer. Lees verder hoe je dit probleem kan oplossen.
Aanmelden: Typ uw e-mailadres of telefoonummer
1) Om het aanmeld probleem op te lossen is het belangrijk om eerst de onedrive koppeling los te maken en je account af te melden bij de office 365 programma's. Dit doe je door Word of Excel te openen.
Ga hierna naar bestand en klik in het kolom onderaan op "Account".
Klik onder je gebruikersgegevens op "afmelden"
2) Ga naar het configuratiescherm. Klik op "Gebruikersaccounts" en klik onder "referentiebeheer" op "Windows-referenties beheren". Verwijder onder de algemene referenties alle Office 365 inlog gegevens. Deze referenties zien er als volgt uit: MicrosoftOffice16_Data..............
3) Ga opnieuw naar Word of Excel en meld je nog eenmaal aan met je Office 365 account.
Hierna moet dit probleem opgelost zijn en wordt er vanuit deze programma's niet meer gevraagd naar je logingegevens van Office 365.
Probleem niet opgelost? PC Hulplijn helpt!
Als het Onedrive aanmeld probleem met deze stappen nog steeds aanwezig is dan kan er mogelijk een ander probleem zich voordoen. Via hulp op afstand kunnen we direct meekijken naar het probleem en een oplossing vinden.